Главная | Регистрация | Вход | RSSСреда, 01.05.2024, 20:32

Оnline уроки русского языка и математики для детей

Locations of visitors to this page
Меню сайта

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Використання нетрадиційних методів навчання для розвитку творчих здібностей дітей

     К традиційним шкільним заняттям належать уроки вивчення нового матеріалу, закріплення знань, умінь та навичок, уроки перевірки знань, умінь та навичок, аналіз контрольних робіт, узагальнення та систематизація вивченого, повторення теми або розділу.

     Поряд з цими формами навчання я широко використовую і нетрадиційні чи нестандартні. Це уроки-змагання, тематичні ігрові уроки, уроки-казки, уроки-екскурсії, завдяки яким учні швидше, глибше та краще засвоюють програмовий матеріал, виявляють свої творчі здібності.

     Наприклад. Уроки-змагання я проводжу на етапі закріплення вивченого матеріалу, при цьому на одному такому уроці можна закріплювати теми з різних предметів. В такий урок можна включити завдання на розвзування прикладів,  запис слів на задану тему чи букву по пам’яті, вивчення та написання фрази, виконання графічного завдання (малювання по крапках) тощо. Клас можна розділити на команди, а можна щоб діти змагались окремо. Оцінювання результатів я завжди проводжу колективно. Аналіз помилок – обов’язковий. Роботи оцінюються різнокольоровими фішками.

     Тематичні ігрові уроки дуже зручно проводити з тем ОБЖ.  Червоною ниткою скрізь ці уроки проходить питання необхідності дотримування учнями основних правил здорового способу життя, формування у дітей уявлення про небезпеку, що може виникнути у їх житті. На цих тематичних ігрових уроках учні на практиці засвоюють правила поведінки у різноманітних ситуаціях. Для таких уроків я завжди заздалегідь продумую зміст, підбираю наочність, роздатковий матеріал. Коли підводжу підсумок такого уроку, звертаю увагу дітей на те, що безпека та їх здоров’я щонайперше залежить від їх особистих дії, досвіду, знань, умінь та навичок.

     У контексті нетрадиційних уроків неможливо не згадати про такий прийом, як міжпредметні звязки. Наприклад. На математиці я намагаюсь підбирати задачі зі словами, які ми недавно вчили на розвитку мовлення чи зустрічали під час читання. На розвитку мовлення ми рахуємо слова, склади, речення, літери. Виконуємо завдання: запиши шість слів, які починаються на літеру А; випиши з тексту чотири слова з апострофом; напиши по складах назви геометричних фігур тощо. На фізкультурі діти виконують такі завдання: «Підстрибни чотири рази», «Присядь сім разів», «Відіжмись 2 рази» тощо.

Своєчасне встановлення міжпредметних звязків, спонукає учнів до освідомлення учбового матеріалу. Вони повинні добре вписуватись в тему уроку  і виконувати важливу мобілізаційну функцію.

     Дуже цікавим для розвитку творчих здібностей учнів є прийом, який я використовую на уроках читання. Після того, як оповідання, вірш чи казка прочитані і проаналізовані, учням пропонується намалювати малюнок за змістом. Якщо з цим завданням учні впоралися їм пропонується вигадати інший кінець і намалювати його.

    Тут треба відмітити, що завдання на виконання якоїсь дії завдану кількість разів, так же як і малювання за змістом, викликає у наших дітей, особливо на першому етапі, не аби які труднощі.

     Хороші результати дає використання на уроках кросвордів. Як тільки дітям скажеш, що у кінці уроку буде кросворд, вони з більшим задоволенням вчать чи повторюють слова. Наявність комп’ютера і принтера у класі дає можливість зробити для всіх дітей індивідуальні кросворди, розмноживши один. І тут знов використовується елемент змагання: «Хто перший?», «Хто кращій?»  Слід відмітити, що наявність у класі комп’ютера дає можливість відійти від традиційних дошки та паперу. Такі програми як HotPotatoes чи Презентація Power Point дають можливість розроблювати кросворди, тести та інші завдання в інтерактивному вигляді. Виконуючи ці завдання учні вчаться користуватись клавіатурою і оцінює їх відповідь не вчитель, а комп’ютер. Освоєння цих програм дозволяє вийти за межи використання ком’ютера тільки, як іграшки. Формує у учнів поняття, що компютер і інтернет це не тільки розваги, а і безмежне джерело знань.

      На уроках ППН та малювання я ніколи не вимагаю від дітей точного копіювання зразка роботи. Завжди залишаю їм простір для творчості. Роботи демонструються на виставці в класі, показуються учням інших класів, батькам.

      Цікаво пройшов урок з ППН на якому учням 4–ого класу треба було з окремих геометричних фігур скласти малюнок. На столі у кожного учня лежали трикутнички, квадратики, прямокутники та круги різного розміру. Діти змогли виконати завдання тільки після демонстрації зразка. Тобто спочатку було дуже важко, але потім, коли вони зрозуміли як це треба робити, робота пішла дуже жваво. Учні колективно склали цілу картину, на якої був і поїзд, і будинок, і сонце, і дерево, і кіт, і собака.

      В цьому році я взяла новий клас. У класі шестеро дітей прийшли з дитячого садка, а одна дівчинка ніде раніш не навчалась. Діти дуже рухливі, швидко втомлюються, потребують постійної зміни видів діяльності. Здійснювати це дозволяє введення  у урок нетрадиційних ігрових етапів. Завдання і вправи в ігровій формі в цьому віці дозволяє згладити і скоротити адаптаційний період. Ігровий характер завдань знижує стресогений фактор перших місяців перебування дитини у школі, перехід від ігровой діяльності до учбової.     В 0-А клас прийшли фізично добре розвинуті діти. Це дає можливість проводити нетрадиційні уроки з фізкультури спільно з учнями інших класів молодшої школи.  В цьому випадку кількість учнів дозволяє проводити розмінковий  комплекс вправ, який виконується в парах, де старші діти вчать молодших, дозволяє також проводити рухливі ігри, естафети.

     Основні принципи, яких треба додержуватись при використанні нетрадиційних уроків чи етапів уроку:

-         ігрове завдання збігається з навчальним;

-         зміст є посильним для кожної дитини;

-         підсумок завжди чіткий і справедливий;

-         поряд з навчальним завданням реалізується і виховне.

    Нетрадиційні форми навчання приносять користь тоді, коли їм знайдено точне місце серед інших форм. Нетрадиційні уроки доцільно проводити 3-4 рази на чверть. Нетрадиційні етапи уроків можна використовувати майже на кожному уроці. Саме нетрадиційний підхід до навчання дозволяє піддержувати інтерес до навчання, процесу пізнання взагалі, реалізувати творчий потенціал.

     Використання різноманітних засобів проведення уроків забезпечує гармонійне поєднання учбової діяльності, в межах якої формуються базові знання, вміння та навички, з творчою діяльністю, повязаною з розвитком індивідуальних задатків учнів, їх пізнавальної активності, здібністю самостійно розвязувати нестандартні задачі та завдання.  

    Велике значення нетрадиційних уроків та елементів уроку в початковій школі обумовлене тим, що учбова діяльність, направлена в традиційному її розумінні на засвоєння колективом учнів в цілому вимог базової шкільної програми, не пов’язана з ігровою та творчою діяльністю, здатна, як це не парадоксально, привести до гальмування інтелектуального розвитку учнів. Звикнув до виконання стандартних завдань у стандартних умовах діти не мають змоги діяти самостійно, ефективно використовуючи і розвиваючи свій інтелектуальний потенціал. Одноманітність завдань та стандартність умов збіднюють  особистість дитини, так як в цьому разі оцінка її діяльності залежить від старанності та акуратності і не враховує прояви індивідуальних інтелектуальних якостей, таких як вигадка, кмітливість, здатність до творчого пошуку, логічного аналізу та синтезу. Розвиток цих якостей у глухих дітей особливо важливий, так як у них вони зовсім не розвинуті.

 

Категория: Мои статьи | Добавил: merkuriy (14.01.2012)
Просмотров: 3902 | Теги: уроки-казки, нетрадиційні методи, форми | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Говорят дети
Database optimization in progress...please wait Образовательный портал. Репетиторы, тренеры, школы, курсы, иностранные языки, образование за рубежом.
Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz
Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов Всего.RU http://www.splinex.ru">http://www.splinex.ru/splinex_88x31.gif" alt="SPLINEX: интернет-навигатор" width="88" height="31" border="0"> Каталог сайтов Знакомства Словари и энциклопедии Каталог сайтов русского интернета
Каталог русских интернет сайтов. Добавь свой сайт. www.ontefal.ru